Meer bewustzijn creëren voor plastic vervuiling
tijdens het plastic free g&t weekend in amsterdam
In het weekend van vrijdag 11 tot en met zondag 13 mei organiseerde Iamstrawless het Plastic Free G&T Weekend. Voor elke Gin and Tonic (zonder plastic rietje) die dit weekend door de deelnemende bars in Amsterdam werd geschonken, doneerden zij € 1,- aan de campagne die tot doel heeft het bewustzijn te vergroten van de wereldwijde plastic vervuiling.
Als milieubewuste print onderneming dragen wij daar graag ons steentje aan bij, toen wij werden gevraagd door de organisatie of wij iets konden betekenen in het teken van sponsoring hebben wij geen moment geaarzeld en toegezegd om diverse print uitingen te sponsoren voor dit evenement dat verspreid over 18 locaties plaats vond in Amsterdam.
Verbannen van single use plastic
Geïnspireerd door dit evenement zijn wij momenteel bij het opnieuw inrichten van onze afterpress afdeling oplossingen aan het implementeren om het gebruik van plastic dat slechts eenmalig wordt toegepast volledig in de ban te doen. Zo wordt er met ingang van deze zomer in onze inpakafdeling alleen nog gebruik gemaakt van papieren ecotape dat afkomstig is van vernieuwbare bronnen en worden lege ruimtes in onze verpakkingen voortaan opgevuld met 100% gerecycleerd opvulpapier.